Två sorters snålfiske ;)

Var ute några timmar idag, och båtpolare idag var inte Robin, utan "gamle Rauka".
Det började med att jag fick en liten liten snipa, men efter det var det totalt dött. Vi provade allt.. Spinnare, wobbler, skeddrag, jigg osv.. Men som sagt, totalt dött. Detta var dagens första snålfiske.

"SJÖJÄVEL"

En hel del svordomar och annat skitsnack tog upp tiden som egentligen var tillägnad gäddorna. Men, vill de små rackarna inte hugga, fine. FINE! Jävla...

Drog ett nytt varv på sjön, och detta var den sista rundan innan det var dags att dra hemåt. Vi stannade i en liten vik, där jag hade fått den lilla lilla snipan i början av turen. Rauka drog på en Reflex-spinnare och fick rätt snabbt en liten gädda. Ett par kast efteråt tog han en till i samma storlek. Där stog jag och dängde som en idiot med ett gammalt skeddrag, och så står han och håvar upp fisk med spinnaren. Smart som man är så byter jag till spinnare jag med. Får inte ett skit. Typiskt.

Nu kommer vi till dagens andra snålfiske. Vi driftar längs en vasskant och Rauka råkar kasta upp sin spinnare i ett träd som sticker ut ovanför vattnet. Samtidigt ser han en wobbler som hängder och dinglar på samma gren. Han tar en fet gren och kastar den på wobblern, som lossnar och flyger ner i vattnet. Tur att det var en flytande wobbler, skulle det visa sig.

"Fan, ska nog ta och prova den här" säger Rauka och knäper dit wobblern, som var av märket Bomber, på taffsen. Kastar, kastar, kastar, kastar.. Tillslut får han en gädda på sitt hittegods, och denna gång var det ett lite större exemplar på några kilo.

Snålt :)

Tyvärr blev det inga bilder tagna, då vi inte hade någon kamera ;).


Kommentarer
Postat av: Rauka

Hahahahaha

2009-10-21 @ 18:21:51
Postat av: Adam

2009-10-21 @ 19:42:45
Postat av: adam

oj då, skön blogg!

2009-10-21 @ 19:43:44
Postat av: robin

hahaha va dåliga ni är haha det va ju för att jag inte va med :):)

2009-10-21 @ 20:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0